تکنیک های بازاریابی روز به روز در حال پیشرفت است و استفاده از همین موارد مهم در به کارگیری بازاریابی می تواند به سادگی بازدهی کاری شما را افزایش بدهد. با وبسایت وب تازان همراه باشید.
بازاریابی دیجیتال روشی در بازاریابی بوده که با مصرف از ابزارهای دیجیتال به جذب مخاطب می پردازد. ۵ استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ در این مقاله معرفی شده است.
بازاریابی دیجیتال نسل جدیدی از بازاریابی محسوب می شود. هم عصر امروزین برای اینکه بتوانید کسبوکار خود را حفظ کرده و گسترش دهید، نیاز است که تغییراتی را نوع تبلیغات و شیوه تك ودو کاری خود ایجاد کنید. دیگر مانند گذشته نیست که بتوانید با یک تبلیغ تلویزیونی که بلوز بی آستین بوده است، مشتریان زیادی را به دست آورید. چه قبول کنیم یا نکنیم، زندگی همه ما دیجیتالی شده است و ابزارهای کنار دست ما مانند گوشی موبایل، تبلت، ماهوار و غیره تصدیقکننده این حرف هستند؛ پس باید کسبوکار خود را همراه با دیجیتال شدن پیش برید تا بتوانید دوام بقای خود را تضمین کنید. برای اینکه به این مسئله دسترسی پیدا کنید، باید با تکنیکهای بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. تکنیکهای بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ هرساله تغییرات زیادی میکند و شما لازم است که با این تکنیکها بهخوبی آشنا شوید و اطلاعات خود در این زمینه بهروز کنید.
پنج نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸
۱٫ سئو
بله سئو. سئو را دیگر همه میشناسند. سئو را میتوان شامل تکنیکهایی که باعث ازدیاد رتبه سایت میشوند، تعریف کرد؛ اما در سال ۲۰۱۸ چه تغییراتی در سئو به وجود میآید و چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم نتیجه بهتری را بگیریم.
در سال ۲۰۱۸ تمنا میرود که شرکت ها ۴۱ درصد بودجه خودشان را به بخش سئو در بازاریابی دیجیتال اختصاص دهند که این مقدار به در سال ۲۰۲۰ به ۴۵ درصد افزودن پیدا خواهد کرد.
۸۲ درصد متخصصان ادعا میکنند که سئو هنوز هم برای سایت مؤثر هستند و آن ۱۲ درصد هم احتمالاً قدرت سئو هنوز آشنا نشدند.
۶۱ درصد بازاریابان بیان میکنند که فقط خود بهبود تکنیک سئو میتواند عامل غلبه سایت در سال ۲۰۱۸ باشد.
۷۲ درصد متخصصان بیان کردند که اثرگذارترین بخش سئو، همان تولید محتوا است که خود آن هم یکی از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال است.
سئو علمی و دانشی است که هیچگاه نمیمیرد. ممکن است تکنیکهایی که برای آن كاربرد میشود، تغییر کند ولی برای بهینهسازی سایت باید از نکات سئو كاربرد کنیم. یقیناً مهمترین بخش بازاریابی دیجیتال همین سئو است. سئو یک تکنیک خالی و تک نیست که کسی ادعای آموزش کامل آن را داشته باشد یا اینکه بیان کند که دیگر تکنیک سئو قدیمی شده است. سئو همانطور که در بالا بیان کردیم، شامل تکنیکهایی است که به شما در بهینهسازی سایت کمک میکند؛ حال این تکنیکها هرکدام ممکن است درزمانی اوج باشند و درزمانی دیگر از بین بروند.
نکاتی برای سئو در سال ۲۰۱۸
تجربه کاربری مهمترین بخشی است که باید برای سئو در سال ۲۰۱۸ در نظر بگیرید.
باشد، ازنظر سئو فزون ترین و كمترین غالب اكثر و اقل آسیب را خواهد دید.
سرعت سایت خود را تا میتوانید تزاید دهید و از مواردی که باعث کاهش آن میشوند نیز اجتناب کنید.
از کلمات کلیدی بهصورت عبارتی باید در متن خود مصرف کنید.
حضور در شبکههای مدنی جمعی قابل با کسبوکار و حضور مداوم در آنها (امروزه مناسبات فقط از طریق شبکههای اجتماعی صورت میگیرد.)
بک لینک یا لینک بیلدینگ را جدی بگیرید. از سایتهای معتبر مخصوصاً شبکههای همگانی معاشرتی و انفرادی سعی کنید لینکهای مفید قبض کنید.
۲٫ بازاریابی شبکههای اجتماعی
ارتباطات هم دوره سریعتر از گذشته شده است و آن هم به لطف وجود موبایل و تبلت و حضور برنامههای شبکههای اجتماعی در آنها است. هدف شما جذب کاربر بیشتر است و چه محیطی بهتر از شبکههای اجتماعی که هم عصر امروزین به یکی از اصول بازاریابی دیجیتال تبدیلشده است.
۲۲ درصد جمعیت دنیا از فیس بوک مصرف میکنند.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی هرساله رو به گسترش است و جالب است که بدانید تبلیغات در فیس بوک در سال ۲۰۱۷، ۷۴ درصد افزودن پیدا کرد.
تخمین زده میشود که درسال ۲۰۱۹ ویدئو مهمترین و پربازدیدیترین محتوا شبکههای همگانی معاشرتی و انفرادی شود و باعث تزاید ۸۰ درصد ترافیک بازدیدکننده میشود.
شبکههای مدنی جمعی بهعنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی دیجیتالی كاربرد میشود. مهمترین مزیت شبکههای اجتماعی را میتوان در گستردگی آن تعریف کرد یعنی اینکه تفاوتی ندارد که کسبوکار شما چیست؛ هر نوع کسبوکاری که داشته باشید، میتوانید از این شبکهها كاربرد کنید. البته باید اصول و قواعد تكاپو در هرکدام را بدانید و بهدرستی به کار ببرید.
نکاتی برای غلبه در سال ۲۰۱۸
مخاطبان خود را بهدرستی بشناسید. آنها دستهبندی کنید و برای دسته محتوای مخصوص ایجاد نمایید.
انواع فرمتهای تولید محتوا در شبکههای همگانی معاشرتی و انفرادی را بشناسید.
لازم نیست که در تمامی نوع تولید محتوا تلاش کنید. برای اینکه بتوانید در بازاریابی دیجیتال موفق باشید، یک نوع را انتخاب کرده و در آن قوی سعی کنید.
محتوا مكرم تولید کنید. وقت کاربران هرساله محدودتر میشوند و آنها ترجیح میدهند که مطالب کوتاه اما مفیدی را وارسی کنند.
۳٫ بازاریابی محتوا
از هر ابزاری که در بازاریابی دیجیتال مصرف میکنید، باید محتوا را در نظر بگیرید. بازاریابی محتوا یعنی شناخت روشها و تکنیکهای توزیع محتوا را باید جز اصول کاری خود قرار دهید. محتوایی که نوشته میشود ولی درجایی نشر نشود و کسی نبیند، چه ارزشی دارد؟
امروزه بازاریابی محتوا سه برابر دیگر تکنیکها برای شما ورودی کاربر میآورد و ۶۲ درصد هزینه بازاریابی شما را کاهش میدهد.
تقریباً جوانان ۱۸ تا ۱۹ ساله بیشتر از همه به دنبال مفروضات و مجهولات و محتوای خود هستند.
کسبوکارهای کوچک با محتوا، یقیناً ۱۲۶ درصد بیشتر از همکاران خود که محتوایی در سایت یا شبکههای خود قرار نمیدهند، کاربر جذب میکنند.
هر نوع کسبوکار دارید و در بستر اینترنت و فضای دیجیتال جد میکنید، محتوا مهمترین و ارزانترین روش برای گسترش فعالیت شما است.
نکات بازاریابی دیجیتالی در بخش محتوا در سال ۲۰۱۸
قبل از اینکه شروع به نوشتن در هر حوزهای را کنید، مفروضات و مجهولات و دانش خود را در آن زمینه نقصان دهید.
هیچگاه در نوشتن محتوا عجله نکنید
کلمات کلیدی را در مکانهای درست به کار ببرید. از به کار بردن زیاد آنها پرهیز کنید.
تمامی انواع محتواها را در متن خود به کار ببرید، خصوصاً اگر قصد تولید محتوا فراگیری را داشته باشید.
۴٫ اینفلوئنسر مارکتینگ
بعضی از کارخانهها و شرکتها همیشه تلاش میکنند تا محصولات و خدمات خود را از طریق افراد مشهور و معروف دنیا به فروش برسانند یا تبلیغ کنند. استفاده از چنین خدماتی را اینفلوئنسر مارکتینگ میگویند. البته این فقط محدود به افراد مشهور و صاحبنام نمیشود، حتی شخصی هم بهصورت فریلنسری جهد میکند، به این تکنیک بازاریابی فکر میکند.
۷۴ درصد مردم تبلیغاتی را که در آن از افراد مشهور كاربرد میشود را بیشتر پسند میکنند و ترغیب به خرید کالای تبلیغشده میشوند.
اگر صاحب یک برند هستید، اگر انجمن خاصی دارید یا در حالت کلی به دنبال متد و روشی هستید که بتوانید با آن محصولات خود را به فروش برسانید، اینیکی از تاپ :صفت عالی تکنیکهای بازاریابی دیجیتال است.
۵٫ دیجیتال پی آر
حدود ۸۰ درصد افراد ترجیح میدهند تا در خصوص شرکتی از طریق یک قرائت كردن مطلب تا تبلیغات، اطلاعاتی را به دست بیاورند.
هر کسبوکاری نیاز به این نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال دارد. حتی كاربرد از تکنیک دیجیتال پی آر برای افرادی که قصد برند سازی خود را دارند، مفید است. تکنیک دیجیتال پی آر، شما تلاش میکنید که از طریق محتوا و سرایت آن در دیگر سایت، تبلیغات خود را انجام دهید مانند رپورتاژ آگهی.
تکنیکهای دیجیتال پی آر در سال ۲۰۱۸
سایت و مکانهایی را پیدا کنید که برای اشاعه مطالب سایت شما، ورجاوند و نامتناسب با کسبوکارتان باشد.
مکانهایی را که برای ترویج پیدا میکنید، خود تبلیغاتی نباشند.
انجمنها و فروم هایی که برازنده با کسبوکارتان هستند را پیداکرده و در آنجا سعی کنید.
اصول نگارش آن را یاد بگیرید.