حقیقت نوظهوری در دنیای کسبوکار مطرح شده است: شرکتهایی که از برآوردن سازمانی چشمپوشی کنند مشتریهای خودشان را از دست خواهند داد. چنین مسئلهای طنین گستردهای در میان شرکتها داشته است و همه باید آن را بهعنوان یک نکته مهم کاری در نظر بگیرند. در ادامه در مطلب ترفندهای اینترنت در مورد چگونه وفاداری مشتریان خود را بالا ببریم بیشتر صحبت می کنیم.
مثلا صنعت کابل را در نظر بگیرید که برآوردن مستخدم جایگاهی در آن ندارد. شرکت کابل تلویزیونی چارتر کمیونیکیشنز در کنکتیکت اکنون بهطور روتین صدها هزار مشترک تلویزیونی را در هر فصل از سال از دست میدهد. این شرکت در سال جاری میلادی بدترین سقوط سهام خود در نزدیک یک دههی جدید را تجربه کرد.
البته چنین تصادفی خارج از رغبت هم نبود. به درستی شرکت بعد از اینکه مشتریها را بهخودش جذب میکرد، آنها را نادره میگرفت. مشخصا استجابت مستخدم نقش مهمی دارد و نباید نوظهور محزون شود.مشکل تصویب اداری تنها مختص صنعت کابل و مونتاژ کابلی نبود. شرکتها در همه صنعتها یک مشکل اولیه دارند. آنها ساعات بیشماری را صرف سرمایهگذاری و بهکارگیری استراتژیهای شرکت خود میکنند؛ ولی زمانی را برای ارائهی امتحان به مشتریان بعد از ثبتنام و وارد شدن آنها به شرکت، صرف نمیکنند.
شرکتها گمان میکنند کمپینهای بازاریابی آنها کافی است و مشتریها راجع محصولات آنها اطلاعات لازم را بهدست میآورند. اما برعکس، مشتریها به احتمال زیاد به محض اینکه برای محصولات یا فعالیت ها ثبتنام میکنند، دانسته ها مربوط به آنها را فراموش میکنند. مشکلات خوش گذرانی یومیه بهسادگی باعث چنین فراموشیای میشود: آنها باید بچهها را از آموزشگاه برگردانند، به ۱۰ ایمیل جدید پاسخ دهند و غیره.
افزایش وفاداری مشتریان به شرکت
برای اینکه در زندگی روزمرهی مشتریان خودتان مشغول باشید، باید پا را فراتر از تنها جذب آنها بگذارید و روزبهروز آنها را درگیر محصولات خودتان کنید، ورنه به آبخورد شرکتهای کابلی دچار خواهید شد و بهسرعت مشتریان خود را از دست خواهید داد.
تجربهی کاربران از شرکت دارای سه میوه بنه است: جذب، اجابت اداری و نگهداری. از این میان، پذیرش سازمانی باید مهمتر از بقیه و اولویت اصلی شرکت باشد. فرض کنید شما پدر یا مادر یک کودک هستید؛ شاید هم همین الان فرزندی دارید. اگر چنین بپنداریم که بهدنیا روایت كردن کودک کار دشواری است، آیا بزرگ کردن و هدایت و اضلال او هم به همین آسانی خواهد بود؟ مسلما خیر. شما باید برای نارسیده خود آیین نامه ها و راهنماییهایی در نظر بگیرید، به او عشق بورزید و نگهبان او باشید. شما بهعنوان پدر یا مادر کودک، باید به او بگویید که چرا نگاه کردن به دو طرف بلوار طی عبور مهم است.
مشتریها هم مانوس کودکان هستند. نباید از آنها انتظار داشته باشید که همه کارها را خودشان ادا دهند، مخصوصا اگر مایه مربوطبه فرایند مستجاب كارمند باشد.در بقیه به ۵ نکته برای بهینهسازی عمل مقبول تخلیه اداری میپردازیم تا شما بتوانید از طریق آنها، عمل رخیص با مشتریها را داشته باشید، باعث شوید که آنها بهسوی شما برگردند و درنهایت آنها را به مشتریان سست پیمان خود تبدل کنید:. مشتریان را طوری بهسمت مرحله خود دعوت کرده و از آنها خوش آمد پذیره ابرازعلاقه کنید که گویی آنها را به خانهی خود دعوت میکنید
اگر دوستانتان زنگ در خانهی شما را بزنند، مسلما بعد از گفتن «بفرمایید داخل»، آنها را به حال خود رها نخواهید کرد. شما بعد از دعوت کردن آنها، کت آنها را خواهید گرفت و سرازیر خواهید کرد، سپس جلاب برای آنها میآورید. همین سبک عمل کردن با دوستها باید درباره مشتریان هم اجرا شود. میتوانید از افزار ارتباطی متجاوز زیادی مثل رسانههای اجتماعی، ایمیل و حتی پست برجسته برای خوشامدگویی به مشتریان تازهوارد استعمال کنید. یک پلتفرم پیشنهادی حاوی مفاهیم محتواها خوشامدگویی هم میتواند با فرستادن توییتهایی به مشتریان شما بین كاربرد آنها از قصد امتحانی و مجانی، رخیص باشد.
مطمئن شوید که اولین پیامهای شما، مشتریان را برای بستگی پابرجا کردن در پلتفرمهای رسانههای مدنی جمعی بهسوی شما تحریض خواهد کرد، مخصوصا اگر یک گروه فیسبوک بسته داشته باشید که در حد همه نیست. ترتیبی قرار دهید که مشتریان حس کنند آمخته دوستان در یک گردهمایی دسته حضور دارند. بلوز بی آستین مناسبات و تعاملات، چندبعدی هستند و شامل برند، مشتریان و تمام همکاران و دستاندرکاران در یک تجمع واحد میشوند.
یاد بگیرید که چه مواردی باعث شادی مخاطبان شما میشود
شما یا هیچ فرد دیگری توانایی كتابت فرا ذهن نفوس را ندارد. پس چه جور میتوانید بدون اینکه از مشتریان درمورد مدل رضایت آنها سوال کنید، مخبر سرور و رضایتمندی آنها شوید؟
با مصرف از نظرسنجیها در عرف كاربرد کار خود، تصویب مستخدم خود را نداف کنید. نظرسنجیها را تا حد ممکن کوتاه و شیوا عرضه دهید، اما سعی کنید مساله ها مهمی را در آن بگنجانید که عبارتاند از: مناسبت برجیس با تحول شما در زمان چه جور است، مشتری تحول را چطور برآورد میکند، چطور میتوانید از چنین دانشی برای ارشاد مشتریهای جدید بهسمت رضایتمندی هر چه سریعتر استفاده کنید؟
نتفلیکس یک الگوی خوب است. این برند هرگز فرض نمیکند که مشتریهایش شاد و راضی هستند و متقابلا نمونه و غیراستاندارد رضایتمندی آنها در نقاط تماسی پلتفرم را کنترل میکند. این سرو استریم، دارای نمره شاخص خالص مروجان ۶۸ است که باعث شده رقبیان نتفلیکس از رده خارج شوند. (شاخص خالص مروجان: یکی از مهمترین واحدهای سنجش رشد از میزان رضایتمندی وفاداری مشتریان از شرکت است.)