بسیاری از برند ها سعی می کنند که مشتریان خود را وفادار کنند که در طولانی ترین مدت بتوانند از آنها سودآوری داشته باشند و که مخاطبان تحت تاثیر ارتباطاتی هستند که از همان ابتدایی آغاز میشوند. شرکتهایی که از ارتباط بین سازمانی صرف نظر می کنند مشتریهای خودشان را از دست می دهند. این مشکل تاثیر زیادی را در میان شرکتها می گذارد.
شرکتها گمان میکنند کمپینهای بازاریابی آنها کافی است و مشتریها درمورد محصولات آنها اطلاعات لازم را بهدست میآورند. اما برعکس، کاربران بسیار زیادی برای اینکه محصولات یا خدمات ثبتنام میکنند، اطلاعات مربوط به آنها را فراموش میکنند. به دلیل مشکلات و مسائل بهسادگی باعث چنین فراموشی برای کاربران می شود. در مطلب بازاریابی اینترنتی بیشتر در رابطه با چگونگی افزایش وفاداری مشتریان صحبت خواهیم کرد.
بازاریابان یا صاحبین کسب و کار بهتر است بدانید که تجربهی کاربران دارای سه مرحله است: جذب، پذیرش سازمانی و نگهداری. پذیرش سازمانی که باید حتما در این روند طی شود مهمتر از مراحل دیگر است. مشتری مانند کودکانی هستند و نباید از آنها انتظار داشته باشید که تمام کارها را خودشان به تنهایی انجام دهند.
تصور کنید که شما در خاته هستید اگر دوستانتان در خانهی شما را بزنند، بعد از ورود آنها را رها نمی کنید. همین رفتار کردن باید درمورد کاربران هم انجام داده شود. از ابزار ارتباطی و اجتماعی زیادی مثل رسانههای اجتماعی، ایمیل و حتی پست اختصاصی برای ورود به کاربران تازهوارد استفاده کنید. باید کاری کنید که مشتریان حس کنند در یک اجتماع حضور دارند. بهترین روابط چند وجهی هستند و شامل برند، کاربران و تمامی دوستان و دستاندرکاران در یک اجتماع واحد میشوند.
نظر سنجی بهترین ابزاری است که می توانید مطالب و محصولات خود را ارزشیابی کنید پذیرش سازمانی خود را بهینه کنید. نظرسنجی باید کوتاه و شیوا باشد، سعی کنید نکته و سوالات مهمی در آن باشد و عبارتاند از: تغییر رفتار شما در زمان چگونه است، مشتری تغییر را چگونه می بیند، از چنین دانشی چگونه برای مشتریهای جدید استفاده کنید؟
هر شرکت و کسب و کاری محصولی را تولید می کند و علاقه ایی به محصول خود دارد و قابلیتها و مزایای آن را میشناسید؛ و این امر طبیعی است که دانش محصول را به مشتریان انتقال دهد. اما گاهی اوقات انتقال دانش به کاربران حالت پند و نصیحت بهخود میگیرد..
بهتر است بدانید که یکی از ویژگی های پیامهای بزرگ این است که اگر نادرست باشند اثر خود را از دست میدهند و نقش مخرب را بازی می کنند. کاربران به همان میزان به خود محصول اهمیت و پاسخ میدهند که به شما اهمیت می دهند.
بازاریابان بهتر است در دنیای دیجیتال و تبلبغات خود از ارسال چند پیام قبل از اولین جذب به مشتری خودداری کنند. اگر پیامهای شما در اسپم قرار بگیرند، مشتریان آنها را بهعنوان مزاحمت در خاطر خواهند داشت. هیچ برنامهی زمانی کامل وجود ندارد و تماما بر اساس تجربه و اطلاعات به دست آمده صورت می گیرد.
اشتباه بسیاری از شرکتها این است که از زمان خود عقب می مانند و با دستکاری روند پذیرش بین سازمانی، مشتریان را از خود با خود غریبه میکنند بدون اینکه احساس مشتریان را در این خصوص در نظر بگیرند. شانس شما برای راحتی و تمرکز روی یک مزیت در یک زمان و آموزش مشتریان با ارتباط بین سازمانی به دست می آید. پس باید آن را به خوبی انجام دهید و آن را پشت گوش نیاندازید.
با استفاده از نگرشهای متفاوت بازاریابان می توانند در هر قسمت از پذیرش شرکتی و ساخت فرصت دوطرفه میان گفتوگوی خودتان با مشتریان باشید. دادن اطلاعات داخلی و ایجاد یک شبکه ارتباطی مستقیم با مشتریان این حس را به آن ها میدهد که آنها هم جزوی از شرکت شما هستند و فقط نقش کاربر را ایفا نمیکنند. مطمئن شوید که جواب های گرفته شده از مشتریان را بررسی میکنید تا به آنها نشان دهید که صحبتهای آنها برای شما مهم است.
شما بسیاری از زمان خود و کارمندانتان را صرف توسعه محصول شرکت، چیدن مسائل گوناگون می کنید و طراحی راه هایی برای راهی مشتریان با آن زندگی میکنند. نباید با نادیده گرفتن کاربران موقع مراجعهی آنها، تمامی زحمات خود را به باد دهید؟ در عوض با از آنها استقبال کنید و به آنها نشان دهید که چرا با ید به شرکت شما اعتماد کنند و محصولات شما را جزو بهترین محصولات قرار دهند.